ترافیک پرحجم در جاده‌های شمال-راهبرد معاصر

ترافیک پرحجم در جاده‌های شمال

رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی در محور‌های ارتباطی این استان با هدف تسهیل در تردد خودرویی، گفت: در زمان حاضر ترافیک در جاده‌های سوادکوه، کندوان و هراز پرحجم، اما روان است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 25
کد خبر: ۲۵۱۵۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ یدالله جهان تاب وضعیت ترافیک در محور‌های چالوس، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه را در زمان حاضر عادی و پرحجم اعلام کرد و با بیان اینکه محور‌های شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، اظهار کرد: رانندگان وسایل نقلیه علاوه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، باید از هرگونه عجله و شتاب خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

وی رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس به شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محور‌های مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این تردد‌ها در محور‌های اصلی و بقیه درون شهری است. مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار